آموزشی

برخی از راه حلهای ساده و رایگان درجهت افزایش آنتن موبایل

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در جایی گیر کرده باشید و نیاز به آنتن داشته باشید.در این هنگام به خصوص وقتی اضطراری در کار است،باید حداقل بتوانید راه هایی ساده برای افزایش آنتن موبایل خود امتحان کنید.در بسیاری از موارد با رعایت نکات ساده زیر شاهد بهبود آنتن خود خواهید بود.

لازم به ذکر است که این روش ها بدون نیاز به خرید هیچ دستگاهی امکان پذیر بوده و کاملا رایگان هستند.

1-از ساختمان بیرون بروید

واقعیت این است که گاها ساختمان ها بسته به مواد استفاده شده در آن می توانندبه عنوان یک محافظ عمل کرده و مانع رسیدن سیگنال به دستگاه شما شوند (مانند بتن).ساده ترین راه حل برای برقراری یک ارتباط اضطراری،خارج شدن از این ساختمان هاست.چگونه می توان فهمید مشکل از ساختمان است؟پاسخ ساده است اگر قبل از ورود آنتن قوی ای داشتید و پس از ورود یکباره آنت شما ضعیف شد می توان نتیجه گرفت ساختمان برای دریافت سیگنال مناسب نیست.

 

از مزیت های این روش رایگان بودن و ساده بودن آن است.مشکل بزرگی که می تواند این روش داشته باشد،عملی نبودن آن در برخی شرایط است.به عنوان مثال ممکن است در تئاتری مشغول به تماشای اجرایی باشید و یا مکالمه ای خصوصی داشته باشید.در این شرایط شاید بیرون آمدن شما کار درستی نباشد و یا سخت باشد.

2-عملکرد تلفن همراه خود را چک کنید

گاهی اوقات ممکن است مشکل از دستگاه شما باشد! قبل از هر روشی ابتدا اطمینان حاصل فرمایید که موبایل شما از جدیدترین شبکه ها پشتیبانی کرده و تمامی نرم افزارهای نصب شده روی آن به روز هستند.علاوه بر موارد گفته شده،عملکرد گوشی را در بالاترین سطح خود قرار داده و همیشه به میزان باتری آن توجه داشته باشید.

تعویض موبایلتان می تواند دریچه های جدیدی از سرعت را به رویتان باز کند و قابلیت های جدیدی را در دسترس شما قرار دهد اما عیب بزرگ آن می تواند گران بودن آن باشد.

3-محل خود را در خانه تغییر دهید

آنتن دهی بنا بر دلایل مختلفی می تواند در همه نقاط خانه شما یکسان نباشد به عنوان مثال بخشی از خانه می تواند نزدیک تر به برج باشد و یا وجود مانعی مانند دیوار یا درخت می تواند یک طرف خانه را کم آنتن بکند.بنابراین بهتر است که تمام نقاط خانه را برای آنتن بهتر چک کنید و ببینید آیا مشکل قابل حل است یا خیر.

بهترین جای خانه برای آنتن دهی را چگونه پیدا کنم؟

نزدیکترین برج مخابراتی را به خانه خود پیدا کنید.این کار از طریق نقشه و یا یک سری اپلیکیشن امکان پذیر است و پس از پیدا کردن آن،موبایل خود را در نقاط نزدیک به برج برده و حرکت دهید و مشاهده کنید آیا تغییری دیده می شود یا نه؟

روش دوم استفاده از اپلیکیشن های خاص است که می تواند به جابجایی گوشی بهترین سیگنال را نشان دهد.

4-قاب گوشی را بررسی کنید

شاید باورش سخت باشد اما قاب های گوشی می توانند تا 90 درصد قدرت سیگنال را کاهش دهند بنابراین یکی از راه های ساده و رایگان افزایش آنتن موبایل همین تست قاب آن است.

علاوه بر اینکه قدرت سیگنال شما ممکن است افزایش پیدا کند،از شر تابش های مضر برای سلامتی تان نیز راحت خواهید شد.

5-استفاده از تماس وای فای

اگر موبایل شما از قابلیت تماس وای فای پشتیبانی می کند می توانید آن را فعال کنید.(در مکانهایی که فقط مشکل مکالمه دارید ولی تبادل داده های قوی است).

این قابلیتی است که به شما اجازه می دهد از طریق ارتباط بی سیم تماس بگیرید و یا پیام بنویسید.این قابلیت در گوشی های هوشمند جدید می تواند فعال شود.

با استفاده از تماس وایرلس کیفیت مکالمه بالا می رود اما در خارج از محدوده وای فای بلافاصله قطع خواهد شد.

6-حالت شبکه گوشی خود را از LTE به 3G تغییر دهید

این روش را حتما امتحان کنید چرا که گاهی اوقات ترافیک بالای روی شبکه LTE سرعت تبادل داده را می تواند کم کند.پس با ورود به تنظیمات گوشی خود می توانید به راحتی روی 3G که شبکه ای خلوت است بروید و شانس خود را امتحان کنید.

اگر گوشی اندروید دارید مطابق تصویر وارد بخش تنظیمات (Setting) شوید و سپس به بخش شبکه یا Mobile Network بروید.(در موبایل های جدید می توانید یم راست همین عبارت را در بالای تنظیمات سرچ کنید).

سپس از بین گزینه های موجود نوع شبکه خود را روی 3g only بگذارید.

نحوه انتخاب 3g برای افزایش آنتن موبایل در اندروید

7- موبایل خود را برای 20 ثانیه در حالت هواپیما قرار دهید

این روش خصوصا برای اینترنت بهتر و بهبود پینگ شما گاهی جواب می دهد بنابراین امتحان کردن آن ضرر ندارد!

گاهی نیز ممکن است باگ سیستمی به وجود بیابد و آنتن ها صفر نشان داده شود در صورتی که بقیه افراد به خوبی سیگنال دریافت می کنند.در این موقعیت بهتر است از همین روش استفاده کنید و یا به طور کل موبایل خود را ریستارت کنید.

8- Carrier موبایل خود را تعویض کنید

سیم کارت خود را از شرکتی دیگر بگیرید و در موبایل خود قرار دهید.گاها همراه اول ممکن است آنتن ندهد اما ایرانسل به خوبی آنتن بدهد.بنابراین لازم است آنتن شرکت های مختلفی را در محل مورد نظر تست کنید.

سخن نهایی

اگر هیچکدام از روش های بالا که گفته شد جواب ندهد،نیاز به صرف هزینه برای تهیه تقویت کننده آنتن موبایل خواهد بود.

در این صورت با کارشناسان ما تماس بگیرید تا یک مشاوره رایگان برای پیشنهاد دستگاه مناسب شما دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.